söndag 19 juli 2009

Välkommen till denna hemsida

Välkommen till denna hemsida ..jag har genom mitt jobb kommit i kontakt med många människor..
och denna hemsida är för er




Så pojkar nu går startskottet .

jag har ansökt att få vara med i denna grupp ....

http://www.fgbmfi.se/viewNavMenu.do?menuID=6

så om folk frågar var är du med ...så svarar jag fgmbi sverige

jag följer ett arbetsschema

måndag - förberedande e post

tisdag+ onsdag skickas föregående veckas epost


tors fredag besvarar ej e post ..enbart förberedande e post gås igenom
fakta kontrolleras .. info hämtas ...jag försöker inte heller ringa folk och delge mina problem
så att de bär dem över sin lediga helg

varför detta system

jag vill ej gå in med bekymmer i mina tankar under helgen...då vill jag stilla mig
+ jag önskar att ej ge andra bekymmer


lördag de dagar jag ej jobbar .. är vilodag för mig...
jag har gjort ett löfte åt Gud ..även om jag blir framgångsrik ska jag hålla vilodag som en påminnelse att Gud bär mig vecka efter vecka genom livets stormar....+ detta är en enkel metod att uppöva förnimmelsen av Helig Ande



söndag besöker Kristi kropp

Målsättningen är.. kan man lösa ett problem helt färdigt per vecka
så att man ej behöver dra med ett
problem flera månader pga ständiga avbrott

så e post skickas från mig till er tisdagar och onsdagar

jag vill minium ha minst en veckas betänketid även i obetydliga saker .....det handlar om arbetsprinciper så att frid och ro inträder i sinnet

har jag svåra beslut lyssnar jag på lovsång flera timmar så att sinnet oron stillar sig i mina tankar
då är det lättare att förnimma Helig Ande i Jesu namn

sedan tar jag en dag i taget .... helt allvarligt ...så om du frågar.. kan vi planera något om flera månader ...så säger jag vi får se den dagen ...du får inget svar av mig idag ..för jag vill ej låsa mig ....för jag märkt att de flesta planer...ideer är luftslott som aldrig blir förverkligade ...och detta är slöseri med tid .....tid är pengar
så jag ringer oftast på morgonen och frågar om du har tid idag

60 % av min arbetstid är fast ....40% är rörligt ..det blir dynamiskt och effektivt

Nästa princip är kontantprincipen ..jag går ej in i projekt ...utan hela kostnaden är i förväg betald ...

är ett projekt ej kontantprincipen drar jag mig ur ..hur behjärtansvärt det än är ...

jag citerar boken Världens lycligaste av Demos Shakarian sid 142

Den sista kvällen under konferensen reste sig en av talarna , Jack Coe , och höll det enklaste "kollekttal " jag någonsin hört . Jack var en kraftigt byggd man och hade en benägenhet att gå direkt på
själva kärnan .
- Vi behöver tiotusen dollar , sade han : Jag skulle vilja att etthundra man kommer fram och lovar ge hundra dollar var.
Sedan satte han sig ned.
Genast började en skara strömma fram till talarens bord . Jack bad dem skriva namn och adress på ett pappersark . När mötet var slut räknade vi antalet namn . Exakt etthundra män hade lovat satsa pengar . Vi hade vår budget räddad till sista öret ...slut citat


Min reflektion
Ja detta är ju en form av kontantprincip som är logisk och enkel...så denna insamlings princip köper jag ..
rakt på rödbetan ...hundra dollar för en affärsman är ju ej mycket ...så man kan se att ett sådant projekt har alla möjligheter att bli framgångsrikt... läs predikaren 5 om att ge löften och läs vad händer om du bryter löften så se upp ... framför allt ... led ej in andra att bryta löften.. för det görs ej ostraffat Carisma i Stockholm gjorde ju en väldig konkurs och medlemmar belånade sitt hem i god tro ... jag har pratat med dess förlorare ..det är ju då väldigt svårt att förlåta ...men då sker detta läs extremt noga matteus 18 ..
..och nu flyr Andens närvaro .... så för mig gäller 100% kontantprincipen för att förebygga dessa tragiska konsekvenser ...detta är en anledning varför jag ej är med i en församling ..de har ofast stora skulder ...
som måste betalas genom ihärdigt kollekttal.... Nej jag följer Copelands exempel i hans bok Överflödets lagar .... Endast Gud fick veta hans behov ..köp den ..läs den noga för jag följer hans metoder





kolos 3:17
.
Och allt,..... OCH ALLT ..... vadhelst I företagen eder i ord eller gärning,
gören det allt i Herren Jesu namn och tacken Gud, Fadern, genom honom.


2 tess 1:12.


så att vår Herre Jesu namn bliver förhärligat i eder,
och I i honom, efter vår Guds och Herrens, Jesu Kristi, nåd.



ALLT ..

detta är en andlig lag ..prova ....det är därför jag gjort lovsången fokuserad på Jesu Namn
för att ni ska upptäcka denna dimension av verkligheten ....



Bibeln är ju Guds Ord ...
även bibelinstruktionerna både i GT och NT är Guds Ords instruktioner
Ordet blev kött ..... och fick namnet Jesus ..
om du gör instruktionerna... ÄR ....du ....i ...ordet
....du ...är... i.... Jesus Kristus


prova... printa ut detta


enkelt

Nu citat ur Copelands bok Överflödets lagar som fick mig att SE denna sanning

överflödets lagar...sid 25
för att leva ett liv i framgång och välstånd måste din själ leva av HELA SANNINGEN i Guds Ord . Guds makt står i direkt relation till hans ord . Han har använt Sitt Ord för att förlösa sin kraft Han har sänt Sitt ord till oss för att vi ska kunna vara i förbindelse med Hans mäktiga kraft. Jesaja citerade Gud själv när han skrev . " Så ska det vara med ordet som utgår ur min mun : det ska inte vända tillbaka fåfängt , utan att ha verkat vad jag vill och utfört det som jag hade sänt ut det till "
Jes 55:11...Hans kraft råder över hela bredden av mänsklig tillvaro - så gör också hans ord..


sid 19
Varje lag Gud har gett oss finns upptecknad i Hans ord och Han sände den Helige Ande som vår lärare för att vägleda oss och visa oss hur de fungerar och det AV ETT ENDA SKÄL - för att vi ska få dem att fungera . Varje gång någon av dessa lagar fungerar förhärligar det Gud som uttalade den och tillfogar Satan , som säger att den inte kommer att fungera ännu ett nederlag.

sid 18

Förstår du nu hur det här fungerar ? Lagarna för välstånd och överflöd fungerar på samma sätt som lagarna för frälsning och helande . Vi har att göra med samme Gud , samma Ord , samme Jesus , samma trons kraft, och samme tjuv , Satan , som försöker stjäla ifrån dig

Samma regel gäller för välstånd . Det finns vissa lagar som styr välstånd och de är uppenbarade i Guds Ord . Tro får dem att fungera . De fungerar när tron är verksam och slutar fungera när trons kraft inte är verksam. Bibeln säger att Guds ord förblir evinnerligen ( 1 Petr 1:25 ), och det är en lag . När Gud talar blir Hans ord gällande lag i andens värld .

citat slut ur Överflödets lagar av Copeland


Jag har nu djupstuderat 3 böcker ...dessa är dynamit och sällsynta därför citerar jag ur dem

Hagins bok Namnet Jesus
Copelands bok Överflödets lagar
Capps bok Varför drabbar tragedier kristna


vid studier ser jag till att jag har gott om tid
ligger på sängen ..och lyssnar till

Instrumental Worship av Terry Mac Almon

och riktigt begrundar dagen lång vad vill dessa författare säga
jag tar ut ljuset ur deras tankar de sanningar som jag prövar mot Guds Ord



Nästa tips kommer från min fru .. GÅ INTE UT I TRO ... om du är osäker .. på att höra Helig Ande i Jesu namn.... fast du har jobb och försörjning ....är du osäker fast du har pengar ....gå inte ut i tro ....lär dig bli säker på Andens ledning först i det lilla .. sen när du är säker ... kan du chansa lite och lära dig från misslyckanden
jag säger detta som ett råd ..jag vill bespara dig onödigt lidande ..vilket blir slutresultatet om man ej har jobb och pengar utan man vill att jobb och pengar ska komma i tro... i tro att Gud ska försörja mig ...om jag går ut i tro på evangelisationsfältet.... då är det upplagt för andeingivelser som bedrar dig ...



Ni som känner er manade ..kom till Jesus....studiegrupp Jesus

Ni som vill vara med i Jesus maila till

1
2


Ni som behöver hjälp med omvändelsen .. kom till Celeste ...
Celeste är en del av studiegrupp Jesus

Vi döper er i Fadern .. Israels Gud .. Abraham Isak och Jakobs Gud.. i hans Son Jesu Kristi namn
Må den helige Anden i Jesu namn vara med er alla dagar intill tidens ände...Amen


Det är lättast om vi jobbar gratis med våra gåvor ..och när vi har lust..

Allt annat blir bökigt ...jag menar med den ekonomiska redovisningen ...det blir för tungrott..

jag väljer i alla fall jobba gratis

att ta hand om människor är ej lätt....det är krävande ... ..därav gratis och när lusten infinner sig.
Det är inte kul .. om den kristna tron blir pliktfylld och kravfylld ...då försvinner glädjen hos mig i alla fall ...det är därför jag delegerar den tyngsta biten ..omvändelsens arbete .... till ditt eget hem ... du sätter enkelt upp tio bud enligt anvisningar som jag föreslår ... och du väljer själv dina stilla stunder ....jag har valt lördag ...för jag tycker det funkar bäst... exprimentera dig fram ..så du ser vad som funkar bäst för dig .

Välsignad vare Jesus Kristus som kommer i Faderns namn ...Ni tar emot Jesus enligt våra anvisningar
och han genom den Helige Ande lär er ....

apl 3:
13. Nej, Abrahams och Isaks och Jakobs Gud, våra fäders Gud, har förhärligat sin tjänare Jesus, honom som ......

apl 19
1. Medan Apollos var i Korint, kom Paulus, sedan han hade farit genom de övre delarna av landet, ned till Efesus. Där träffade han några lärjungar.
2. Och han frågade dessa: »Undfingen I helig ande, när I kommen till tro?» De svarade honom: »Nej, vi hava icke ens hört att helig ande är given.»
3. Han frågade: »Vilken döpelse bleven I då döpta med?» De svarade: »Vi döptes med Johannes' döpelse»
4. Då sade Paulus: »Johannes' döpelse var en döpelse till bättring; och han sade därvid till folket, att det var på den som skulle komma efter honom, det är på Jesus, som de skulle tro.»
5. Sedan de hade hört detta, läto de döpa sig i Herren Jesu namn.
6. Och när Paulus lade händerna på dem, kom den helige Ande över dem, och de talade tungomål och profeterade.


matt 28

16. Men de elva lärjungarna begåvo sig till det berg i Galileen, dit Jesus hade bjudit dem att gå.
17. Och när de fingo se honom, tillbådo de honom. Dock funnos några som tvivlade.
18. Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
19. Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
20. lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»


apl 2

1. När sedan pingstdagen var inne, voro de alla församlade med varandra.
2. Då kom plötsligt från himmelen ett dån, såsom om en våldsam storm hade dragit fram; och det uppfyllde hela huset där de sutto.
3. Och tungor såsom av eld visade sig för dem och fördelade sig och satte sig på dem, en på var av dem.
4. Och de blevo alla uppfyllda av helig ande och begynte tala andra tungomål, efter som Anden ingav dem att tala.
5. Nu bodde i Jerusalem fromma judiska män från allahanda folk under himmelen.
6. Och när dånet hördes, församlade sig hela hopen, och en stor rörelse uppstod, ty var och en hörde sitt eget tungomål talas av dem.
7. Och de uppfylldes av häpnad och förundran och sade: »Äro de icke galiléer, alla dessa som här tala?
8. Huru kommer det då till, att var och en av oss hör sitt eget modersmål talas?
9. Vi må vara parter eller meder eller elamiter, vi må hava vårt hem i Mesopotamien eller Judeen eller Kappadocien, i Pontus eller provinsen Asien,
10. i Frygien eller Pamfylien, i Egypten eller i Libyens bygder, åt Cyrene till, eller vara hitflyttade främlingar från Rom,
11. vi må vara judar eller proselyter, kretenser eller araber, alla höra vi dem på våra egna tungomål tala om Guds väldiga gärningar.»
12. Så uppfylldes de alla av häpnad och visste icke vad de skulle tänka. Och de sade, den ene till den andre: »Vad kan detta betyda?»
13. Men somliga drevo gäck med dem och sade: »De äro fulla av sött vin.»
14. Då trädde Petrus fram, jämte de elva, och hov upp sin röst och talade till dem: »I judiske män och I alla Jerusalems invånare, detta mån I veta, och lyssnen nu till mina ord:
15. Det är icke så som I menen, att dessa äro druckna; det är ju blott tredje timmen på dagen.
16. Nej, här uppfylles det som är sagt genom profeten Joel:
17. 'Och det skall ske i de yttersta dagarna, säger Gud, att jag skall utgjuta av min Ande över allt kött, och edra söner och edra döttrar skola profetera, och edra ynglingar skola se syner, och edra gamla män skola hava drömmar;
18. ja, över mina tjänare och mina tjänarinnor skall jag i de dagarna utgjuta av min Ande, och de skola profetera.
19. Och jag skall låta undertecken synas uppe på himmelen och tecken nere på jorden: blod och eld och rökmoln.
20. Solen skall vändas i mörker och månen i blod, förrän Herrens dag kommer, den stora och härliga.
21. Och det skall ske att var och en som åkallar Herrens namn, han skall varda frälst.'
22. I män av Israel, hören dessa ord: Jesus från Nasaret, en man som inför eder fick vittnesbörd av Gud genom kraftgärningar och under och tecken, vilka Gud genom honom gjorde bland eder, såsom I själva veten,
23. denne som blev given i edert våld, enligt vad Gud i sitt rådslut och sin försyn hade bestämt, honom haven I genom män som icke veta av lagen låtit fastnagla vid korset och döda.
24. Men Gud gjorde en ände på dödens vånda och lät honom uppstå, eftersom det icke var möjligt att han skulle kunna behållas av döden.
25. Ty David säger med tanke på honom: 'Jag har haft Herren för mina ögon alltid, ja, han är på min högra sida, för att jag icke skall vackla.
26. Fördenskull gläder sig mitt hjärta, och min tunga fröjdar sig, och jämväl min kropp får vila med en förhoppning:
27. den, att du icke skall lämna min själ åt dödsriket och icke låta din Helige se förgängelse. 28. Du har kungjort mig livets vägar; du skall uppfylla mig med glädje inför ditt ansikte.'
29. Mina bröder, jag kan väl fritt säga till eder om vår stamfader David att han är både död och begraven; hans grav finnes ju ibland oss ännu i dag.
30. Men eftersom han var en profet och visste att Gud med ed hade lovat honom att 'av hans livs frukt sätta en konung på hans tron',
31. därför förutsåg han att Messias skulle uppstå, och talade därom och sade att Messias icke skulle lämnas åt dödsriket, och att hans kropp icke skulle se förgängelse.
32. Denne -- Jesus -- har nu Gud låtit uppstå; därom kunna vi alla vittna.
33. Och sedan han genom Guds högra hand har blivit upphöjd och av Fadern undfått den utlovade helige Anden, har han utgjutit vad I här sen och hören.
34. Ty icke har David farit upp till himmelen; fastmer säger han själv: 'Herren sade till min herre: Sätt dig på min högra sida,
35. till dess jag har lagt dina fiender dig till en fotapall.
36. Så må nu hela Israels hus veta och vara förvissat om att denne Jesus som I haven korsfäst, honom har Gud gjort både till Herre och till Messias.»
37. När de hörde detta, kände de ett styng i hjärtat. Och de sade till Petrus och de andra apostlarna: »Bröder, vad skola vi göra?»
38. Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.
39. Ty eder gäller löftet och edra barn, jämväl alla dem som äro i fjärran, så många som Herren, vår Gud, kallar.»
40. Också med många andra ord bad och förmanade han dem, i det han sade: »Låten frälsa eder från detta vrånga släkte.»
41. De som då togo emot hans ort läto döpa sig; och så ökades församlingen på den dagen med vid pass tre tusen personer.
42. Och dessa höllo fast vid apostlarnas undervisning och brödragemenskapen, vid brödsbrytelsen och bönerna.
43. Och fruktan kom över var och en; och många under och tecken gjordes genom apostlarna.
44. Men alla de som trodde höllo sig tillsammans och hade allting gemensamt;
45. de sålde sina jordagods och vad de eljest ägde och delade med sig därav åt alla, eftersom var och en behövde.
46. Och ständigt, var dag, voro de endräktigt tillsammans i helgedomen; och hemma i husen bröto de bröd och åto med fröjd och i hjärtats enfald, och lovade Gud.
47. Och allt folket vad dem väl bevåget. Och Herren ökade församlingen, dag efter dag, med dem som läto sig frälsas.



apl 10

34. Då öppnade Petrus sin mun och sade: »Nu förnimmer jag i sanning att 'Gud icke har anseende till personen',
35. utan att den som fruktar honom och övar rättfärdighet, han tages emot av honom, vilket folk han än må tillhöra.
36. Det ord som han har sänt till Israels barn för att genom Jesus Kristus, som är allas Herre, förkunna det glada budskapet om frid, det ordet kännen I,
37. den förkunnelse som gick ut över hela Judeen, sedan den hade begynt i Galileen efter den döpelse Johannes predikade --
38. förkunnelsen om Jesus från Nasaret och om huru Gud hade smort honom med helig ande och kraft, honom som vandrade omkring och gjorde gott och botade alla som voro under djävulens våld; ty Gud var med honom.
39. Vi kunna själva vittna om allt vad han gjorde både på den judiska landsbygden och i Jerusalem; likväl upphängde man honom på trä och dödade honom.
40. Men honom har Gud uppväckt på tredje dagen och låtit honom bliva uppenbar,
41. väl icke för allt folket, men för oss, som redan förut av Gud hade blivit utvalda till vittnen, och som åto och drucko med honom, sedan han hade uppstått från de döda.
42. Och han bjöd oss predika för folket och betyga att han är den som av Gud har blivit bestämd till att vara domare över levande och döda.
43. Om honom bära alla profeterna vittnesbörd och betyga att var och en som tror på honom skall få syndernas förlåtelse genom hans namn.»
44. Medan Petrus ännu så talade, föll den helige Ande på alla dem som hörde hans tal.
45. Och alla de omskurna troende män som hade kommit dit med Petrus blevo uppfyllda av häpnad över att den helige Ande hade blivit utgjuten jämväl över hedningarna, såsom en gåva åt dem. 46. De hörde dem nämligen tala tungomål och storligen prisa Gud.
47. Då tog Petrus till orda och sade: »Icke kan väl någon hindra att dessa döpas med vatten, då de hava undfått den helige Ande, de likaväl som vi?»
48. Och så bjöd han att man skulle döpa dem i Jesu Kristi namn. Därefter bådo de honom att han skulle stanna hos dem några dagar.

apl 17

22. Då trädde Paulus fram mitt på Areopagen och sade: »Atenare, jag ser av allting att I ären mycket ivriga gudsdyrkare.
23. Ty medan jag har gått omkring och betraktat edra helgedomar, har jag ock funnit ett altare med den inskriften: 'Åt en okänd Gud.' Om just detta väsende, som I sålunda dyrken utan att känna det, är det jag nu kommer med budskap till eder.
24. Den Gud som har gjort världen och allt vad däri är, han som är Herre över himmel och jord, han bor icke i tempel som äro gjorda med händer,
25. ej heller låter han betjäna sig av människohänder, såsom vore han i behov av något, han som själv åt alla giver liv, anda och allt.
26. Och han har skapat människosläktets alla folk, alla från en enda stamfader, till att bosätta sig utöver hela jorden; och han har fastställt för dem bestämda tider och utstakat de gränser inom vilka de skola bo -- 27. detta för att de skola söka Gud, om de till äventyrs skulle kunna treva sig fram till honom och finna honom; fastän han ju icke är långt ifrån någon enda av oss.
28. Ty i honom är det som vi leva och röra oss och äro till, såsom ock några av edra egna skalder hava sagt: 'Vi äro ju ock av hans släkt.'
29. Äro vi nu av Guds släkt, så böra vi icke mena att gudomen är lik någonting av guld eller silver eller sten, något som är danat genom mänsklig konst och uppfinning.
30. Med sådana okunnighetens tider har Gud hittills haft fördrag, men nu bjuder han människorna att de alla allestädes skola göra bättring.
31. Ty han har fastställt en dag då han skall 'döma världen med rättfärdighet', genom en man som han har bestämt därtill; och han har åt alla givit en bekräftelse härpå, i det att han har låtit honom uppstå från de döda.»


rom 10 ..Paulus gör en enkel frälsningsinbjudan... du behövde läsa bakgrunden

1. Mina bröder, mitt hjärtas åstundan och min bön till Gud för dem är att de må bliva frälsta.
2. Ty det vittnesbördet giver jag dem, att de nitälska för Gud. Dock göra de detta icke med rätt insikt.
3. De förstå nämligen icke rättfärdigheten från Gud, utan söka att komma åstad en sin egen rättfärdighet och hava icke givit sig under rättfärdigheten från Gud.
4. Ty lagen har fått sin ände i Kristus, till rättfärdighet för var och en som tror.
5. Moses skriver ju om den rättfärdighet som kommer av lagen, att den människa som övar sådan rättfärdighet skall leva genom den.
6. Men den rättfärdighet som kommer av tro säger så: »Du behöver icke fråga i ditt hjärta: 'Vem vill fara upp till himmelen (nämligen för att hämta Kristus ned)?'
7. ej heller: 'Vem vill fara ned till avgrunden (nämligen för att hämta Kristus upp ifrån de döda)?'»
8. Vad säger den då? »Ordet är dig nära, i din mun och i ditt hjärta (nämligen ordet om tron, det som vi predika).»


9. Ty om du med din mun bekänner Jesus vara Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, då bliver du frälst.dvs du förnimmer Helig Andes maning i ditt innersta ..låt munnen forma de ord som kommer spontant ..det kallas lovprisning ....


10. Ty genom hjärtats tro bliver man rättfärdig, och genom munnens bekännelse bliver man frälst.



11. Skriften säger ju: »Ingen som tror på honom skall komma på skam.»
12. Det är ingen åtskillnad mellan jude och grek; alla hava ju en och samme Herre, och han har rikedomar att giva åt alla som åkalla honom.
13. Ty »var och en som åkallar Herrens namn, han skall varda frälst».
14. Men huru skulle de kunna åkalla den som de icke hava kommit till tro på? Och huru skulle de kunna tro den som de icke hava hört? Och huru skulle de kunna höra, om ingen predikade?
15. Och huru skulle predikare kunna komma, om de icke bleve sända? Så är och skrivet: »Huru ljuvliga äro icke fotstegen av de män som frambära gott budskap!»
16. Dock, icke alla hava blivit evangelium lydiga. Esaias säger ju: »Herre, vem trodde vad som predikades för oss?»
17. Alltså kommer tron av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord. ......Amen