söndag 19 juli 2009

Vi vill komma och tillbe dig i Jesu namn..vi vill tillbe dig tillsammans med din Son Jesus och alla de heliga i Kristi Kropp genom alla tider

....
Lyssna på lovsång medan du läser.....70101 ....

http://gudstjanst.blogspot.com/2009/04/70101.html?showComment=1241472840000#c407730412718100655


Så här skriver Symeon.en fantastisk text ...jag ryser .....fatta hur svårt kyrkan måste haft det att förmedla detta till vanligt jordnära folk ..och hur kunde apostlarna egentligen få denna uppenbarelse .....
joh1:9.
Det sanna ljuset, det som lyser över alla människor, skulle nu komma i världen.
10.
I världen var han, och genom honom hade världen blivit till, men världen ville icke veta av honom.

http://enhetensvanner.se/pdf/den_hel._Symeon_teol..pdf



Min tolkning..den uppmärksamme ser att ordet Gud skrivs på två sätt i grekiskan

ton theon = bestämd artikel syftar på den allsmäktige guden

theos = gud

monogenos theos =enfödde guden

LÄS MER.....Välkommen....detta är en ren och skär studieblogg...





Mina privatintressen dans musik naturen laga mat skriva

jag dansar själv gammeldans och buggar när tillfälle ges och jag älskar läsa böcker.. här är en djup om nåden

http://www.vingarden.org/Nad_som.htm

här är en djup om namnet Jesus ..

Friid broder Friid syster

http://gudstjanst.blogspot.com/

Friiid säg bara vad du vill ska ske ... tack för friden ...Tack Jesus

håll sedan fast denna tanke benhårt då SKALL det ske det du tänkt
detta är profetisk bön dvs vad du vill ska ske..därför måste du först tänka tanken frid..

dvs när du ÄR i Kristus då viker orena ingivelser deras tankars makt från dig ..Vad menas att vara i Kristus....l..

min tolkning av att vara i Kristus ....Vi vinner ingenting på att tro på lögnen absolut ingenting

läs mer .

.http://gudstjanst.blogspot.com/2009/04/70101.html?showComment=1241472840000#c407730412718100655



....

5 kommentarer:

Teofilus sa...

Friid broder
Friid syster
http://gudstjanst.blogspot.com/

Friiid säg bara vad du vill ska ske ... tack för friden ...Tack Jesus
håll sedan fast denna tanke benhårt
då SKALL det ske du tänkt
detta är profetisk bön dvs vad du vill ska ske
därför måste du först tänka tanken frid



skicka denna info till den som behöver den

Vad ska du tro på...

Romarbrevet

4:2. Om Abraham blev rättfärdig av gärningar, så har han ju något att berömma sig av. Dock icke inför Gud.

Vad står det



4:2. Om Abraham blev rättfärdig av gärningar, så har han ju något att berömma sig av. Dock icke inför Gud.





4:2. Om Abraham blev rättfärdig av gärningar, så har han ju något att berömma sig av. Dock icke inför Gud.





4:2. Om Abraham blev rättfärdig av gärningar, så har han ju något att berömma sig av. Dock icke inför Gud.

Teofilus sa...

Bibeln har en hemlighet ...man måste tänka en tanke först
innan den tanken blir verklighet ..känn efter om frid infinner sig
efter du bekännt denna sanning

rom 10:9-12
Ty om du med din mun bekänner Jesus vara Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, då bliver du frälst.

Ty genom hjärtats tro bliver man rättfärdig, och genom munnens bekännelse bliver man frälst.

Skriften säger ju: »Ingen som tror på honom ( Jesus ) skall komma på skam.»

1 joh 4:
Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet, han är av Gud;
men var och en ande som icke så bekänner Jesus, han är icke av Gud.

(..läs bara innantill ..det är detta som är den nya tankebanan som skapar frid i ditt sinne )

Teofilus sa...

rom 10:12-15
Det är ingen åtskillnad mellan jude och grek; alla hava ju en och samme Herre, och han har rikedomar att giva åt alla som åkalla honom.

Ty »var och en som åkallar Herrens namn, han skall varda frälst».

Men huru skulle de kunna åkalla den som de icke hava kommit till tro på? Och huru skulle de kunna tro den som de icke hava hört? Och huru skulle de kunna höra, om ingen predikade?

Och huru skulle predikare kunna komma, om de icke bleve sända? Så är och skrivet: »Huru ljuvliga äro icke fotstegen av de män som frambära gott budskap!»

och jag hoppas att bloggen blir ett gott budskap

Teofilus sa...

och jag hoppas att bloggen blir ett gott budskap


rom 3:22
en rättfärdighet från Gud genom tro på Jesus Kristus, för alla dem som tro. Ty här är ingen åtskillnad.

5:1.
Då vi nu hava blivit rättfärdiggjorda av tro, hava vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus

Joh 14:21.
Den som har mina bud och håller dem, han är den som älskar mig;och den som älskar mig, han skall bliva älskad av min Fader, och jag skall älska honom och jag skall uppenbara mig för honom.»

8:31.
Då sade Jesus till de judar som hade satt tro till honom: »Om I förbliven i mitt ord, så ären I i sanning mina lärjungar;
Och I skolen då förstå sanningen, och sanningen skall göra eder fria.»

15:9-12
Såsom Fadern har älskat mig, så har ock jag älskat eder; förbliven i min kärlek.Om I hållen mina bud, så förbliven I i min kärlek, likasom jag har hållit min Faders bud och förbliver i hans kärlek.Detta har jag talat till eder, för att min glädje skall bo i eder, och för att eder glädje skall bliva fullkomlig.Detta är mitt bud, att I skolen älska varandra, såsom jag har älskat eder.

läs mer ....

men en varning är på sin plats

läs matteus 18

Teofilus sa...

läs matteus 18


34. Och i sin vrede överlämnade hans herre honom i fångknektarnas ( Mörkrets andars ) våld, intill dess han hade betalt allt vad han var skyldig.
35. Så skall ock min himmelske Fader göra med eder, om I icke av hjärtat förlåten var och en sin broder.»

En lärjunge högg örat av en soldat när han skulle egentligen förlåta soldaten

då skedde detta... och detta mina vänner är en andlig lag som alltid gäller ..jag blev själv förvånad .. när jag förstod att det var sant


lukas 22:31-34

Simon, Simon! Se, Satan har begärt att få eder i sitt våld, för att kunna sålla eder såsom vete; men jag har bett för dig, att din tro icke må bliva om intet. Och när du en gång har omvänt dig, så styrk dina bröder.» Då sade han till honom: »Herre, jag är redo att med dig både gå i fängelse och gå i döden.» Men han svarade: »Jag säger dig, Petrus: I dag skall icke hanen gala, förrän du tre gånger har förnekat mig och sagt att du icke känner mig.»


när du känner Jesu kärlek och fått förlåtelse för dina synder
så vill Jesu Fader att du ska förlåta ..
.i annat fall kommer man under orena andars makt att bedra

...den frid du kände är då som bortblåst ...

därför är Jesu kärlek i dig ....i dina tankar lagens uppfyllelse....och förlåter du hela tiden då vandrar du ju i kärlek

men som sagt det låter bra teoretiskt ..något helt annat är det i praktiken att förlåta din nästa ...läs mer ........

däremot är orena andar .. mörkrets välde .. en verklighet för en Jesu lärjunge ...men om du är i ljuset så som jag beskriver att vara ljuset ....då har andarna fått befallning från Jesu Fader .... du mörkrets ande har ej rätt att vara där i mina tankar



det är nu du lär dig denna uppenbarelse i dina tankar

namnet Jesus och Jesu blod

så viker andeingivelserna från dig enligt en andlig lag som Fadern har bestämt..allt detta beskrives utförligt på denna blogg..men det tog mig lång tid att förstå detta

dvs när du ÄR i Kristus då viker orena ingivelser deras tankars makt från dig ..

Vad menas att vara i Kristus....läs ... 70101 ......+...13346...
min tolkning av att vara i Kristus ....


Vi vinner ingenting på att tro på lögnen absolut ingenting

läs mer ...70102 .....